Aanmelden 12-uurs challenge

Geweldig dat je aan de 12-uurs Challenge wilt gaan meedoen. Op deze pagina kan je je startbewijs kopen voor jezelf of je hele team voor de challenges Distance, Fun en Tour. Benieuwd naar alle details van de Challenge? Lees dan hier verder.

Samen met je collega’s meedoen?

Hoe tof is het om je samen met je organisatie in te zetten voor een goed doel? Op deze pagina vind je alle informatie om je aan te melden als bedrijf.

Koop hier je startbewijs!

Om mee te kunnen doen is het belangrijk dat iedere deelnemer een ticket voor deelname koopt. Het startbewijs kost € 200 per persoon; tot en met 27 oktober 2024 geldt het early bird tarief (€ 150 per persoon).

Wat moet je doen na je aanmelding?

Als je een ticket hebt gekocht begint de voorpret: het starten van de crowdfunding campagne en het regelen van je reis en accommodatie in Zwitserland.

Jouw crowdfunding campagne starten

Na het kopen van je ticket gaat de organisatie de crowdfunding pagina voor je team klaar zetten. Om mee te kunnen doen aan de 12-uurs Challenge dient elk team minimaal € 1500 (€ 500 per persoon) aan donaties op te halen via de eigen crowdfunding campagne. Wij helpen je hierbij met handige tips en je kan ons altijd benaderen als je vragen hebt. Zodra je pagina is klaar gezet, ontvang je een e-mail van de organisatie. Je kan gelijk aan de slag om je pagina persoonlijk te maken en je kan samen met je team beginnen met de fundraising.

Ben jij benieuwd welke teams afgelopen editie hebben meegedaan aan 12-uurs Challenge?
Je kan hier actiepagina’s bekijken van de teams van de editie 2024.

Plan je reis en accommodatie

Om je op weg te helpen hebben we een informatie pagina gemaakt over de volgende onderwerpen:

  • Reisschema voorbeelden
  • Accomodaties tips
  • Materiaal benodigdheden
  • Voorlopig programma
  • Route & reistips
Vragen?

De meest voorkomende vragen hebben wij beantwoord op onze FAQ pagina.
Hieronder een selectie:

Het startbewijs kost €200 per persoon (early bird tarief: € 150 voor aanmeldingen t/m 27 oktober 2024), inbegrepen zijn:

  • startnummer (bib/hesje)
  • gebruik GPS-tracker (1 per team), live te volgen voor thuisblijvers
  • onbeperkt gebruik van de gondel tijdens de 12-uurs challenge
  • ontbijt op 22 maart tijdens de challenge
  • lunch op 22 maart na afloop van de challenge
  • DJ & entertainment
  • kans op leuke prijzen
  • bijdrage aan de organisatiekosten (veiligheid, gondelgebruik e.d.)

Dankzij de enorme hulp van veel vrijwilligers lukt het ons elk jaar weer om de organisatiekosten laag te houden. Maar wij ontkomen er niet aan, om bij het organiseren van de 12-uurs Challenge kosten te maken: wij huren de gondel (voor in totaal 14 uur, dat is 2x zo lang als een standaard skidag), zorgen voor veiligheid (netten, verlichting, EHBO), maken afspraken met accommodaties en werven en begeleiden teams bij hun voorbereiding. Ook zijn er enkele extra’s (zoals ontbijt en lunch) inbegrepen in het startbewijs. Al deze organisatiekosten worden gedekt door de startbewijzen.

Wij zijn van mening dat de organisatiekosten strikt gescheiden moeten zijn van het geld dat middels crowdfunding wordt opgehaald. Dat gaat namelijk voor 100% naar het goede doel: de organisatie van de Mentelity Games. 

Kortom: het startbewijs dekt de organisatiekosten van de 12-uurs Challenge, het crowdfunding bedrag wordt voor 100% ingezet voor de organisatie van de Mentelity Games (= het goede doel).

Qua uitrusting dient elke deelnemer verplicht het volgende te dragen:

  • Helm
  • Rugprotector (niet verplicht, wel geadviseerd)
  • Lampje voor (wit, hoe feller, hoe beter)
  • Lampje achter (rood, fietslampje voldoet)
  • Race-BIB (hesje, wordt uitgedeeld bij de briefing)
  • GPS-tracker (wordt uitgedeeld bij de briefing)
  • Bril of goggle met doorzichtig of licht glas (niet verplicht, wel geadviseerd)

Het is mogelijk om per team 1 of 2 sets lampen aan te schaffen en deze te delen binnen je team. Hou er dan wel rekening mee dat het overdragen van de lampen wel wat tijd in beslag neemt.

Bij de Tour Challenge kan je solo meedoen, bij de Distance en Fun Challenge dien je als team mee te doen. Zoek je nog teamgenoten? Neem graag contact met ons op, er melden zich altijd teams die nog op zoek zijn naar teamleden. 

Stuur een mail naar Charlotte@bibianmentelfoundation.nl en vermeld daarin of je skiet of snowboardt, aan welke challenge je meedoet (Tour, Distance, Fun) wat je niveau is en met welke ambitie je meedoet (ligt de focus op meters maken of op plezier maken?).

De ideale teamgrootte is 3 personen, hiermee kan je in een goed ritme wisselen en kom je de 12 uur goed door. Met meer personen is het te lang wachten totdat je weer kan skiën/boarden, met minder personen vinden wij het risico te groot dat je vermoeid raakt en er ongelukken gebeuren. 

Je mag met 4 (of meer) personen in een team deelnemen, maar daarmee ben je uitgesloten van de competitie bij de Distance en Tour Challenge. Je kan dus wel mee strijden voor de meeste kilometers, maar je valt bij de prijsuitreiking buiten de prijzen omdat je met meer teamleden bent dan de andere teams. 

2024-08-28T12:52:58+02:00
Ga naar de bovenkant